"Sensuroitu" Näkökulma-palstalta...

riittinen 02.01.2013 07:44

http://www.utu.fi/fi/Ajankohtaista/Uutiset/Sivut/akatemiaraha.aspx


Turkulaistutkijat nostavat esille tuonpuoleisen

Tieteen ulkopuolelle suljettu toinen maailma nostetaan kansainvälisestikin harvinai- sella tavalla esille Turun yliopiston mittavassa tutkimushankkeessa. Sen takaa pro- fessori Marja-Liisa Honkasalon työryhmän saama merkittävä Suomen Akatemian tuki. Ihmisen mieli -tutkimusrahoitus toi Turkuun apurahan myös tiedottomuuden aikaisten mekanismien tutkimiseen.

​Yksittäiset oppiaineet ovat tutkineet toiseutta kuten enkeleitä ja kuolleiden läsnäoloa, mutta Suomen Akatemian rahoituksen saama tutkimushanke tutkii aihetta koko maailmassa ainutlaatuisella tavalla yhdistäen eri tieteenalojen taidot ja metodit.

Suomen Akatemia on myöntänyt yhteensä lähes 2,2 miljoonan euron apurahan kolmelle Turun yliopiston tutkijaryhmälle ihmisen mielen tutkimiseen.
 
Professori Marja-Liisa Honkasalon Mieli ja toinen -projekti sai Akatemian tutkimusohjelman suurimman yksittäisen apurahan, lähes 900 000 euroa.
 
Kaksi muuta apurahaa myönnettiin professorien Antti Revonsuon ja Harry Scheininin Tietoinen mieli -konsortiolle. Scheinin sai tutkimukselleen reilun 670 000 euron, Revonsuo 610 000 euron apurahan.

Tieteen pois leikkaama esille

Honkasalon tutkimusryhmä tutkii mielen toimintaa suhteessa yliluonnollisiksi tulkittuihin olentoihin ja todellisuuksiin.

... Tutkimusrahoitusta arvioinut kansainvälinen ryhmä nimesi tutkimuslähtökohdan poikkeuksellisen innovatiiviseksi ja ainutlaatuiseksi. Honkasalo iloitsee tulkinnasta, sillä se kertoo arvioijien ymmärtäneen mistä on kysymys.
 
Honkasalon mukaan ihmismielen tieteellinen tutkimus on tähän saakka liittynyt ratio-naalisuuteen. Eri kulttuureissa ihmismieli on kuitenkin aina ollut jollain tavoin yhtey- dessä tuonpuoleiseen: kuolleisiin, esi-isiin tai enkeleihin joko mielikuvien tai elettyjen kokemusten muodossa.

Suomi halutaan kansainväliseen kärkeen

Suomen Akatemian Ihmisen mieli – Human mind – tutkimusohjelman tavoitteena on tuottaa perustutkimusta ihmisen mielestä ja sen hermostollisista vaikutuksista.
 
Saatu tieto asetetaan sen kulttuuriseen ja yhteiskunnalliseen asiayhteyteen.
 
Akatemian tavoitteena on tutkimushankkeellaan saada eri tieteen- ja taiteenalat tutkimaan yhdessä ihmisen mieltä. Pohjalla on tieto siitä, että suomalainen mielen tutkimus tietyn oppialan näkökulmasta on korkeatasoista.
 
Akatemian arvion mukaan Suomella on monitieteisen katsantokannan myötä erinomaiset mahdollisuudet nousta tutkimuksen kansainväliseen kärkeen.

Suomen Akatemia myönsi tutkimusohjelman kautta apurahoja yhteensä kymmenen miljoonaa euroa.

Teksti: Erja Hyytiäinen "

Tuolaiset "keenienkeliteoriat" "perutuvat Harvardista ulos potkaistun huijarin Marc Hauserin sekä Antti Revonsuon maailmalla ja "haudatun" "aktoriteetin" Antonio Damasion hölynpölyteorioille.

Suomen "Akatemia" on ARKKIHÖRHÖLÄ joka on LAKKAUTETTAVA niin kuin olis jo!!!

Ne ei voi kääntyä "valitsemalstaan tieltä", koska sillä ne myöntäisivät kaataneensa 20 vuotta veronmaksajien oikeaan tieteeseen tarkoittamia rahoja Kankkula kaivoon! Sitä kantamista ne jatkavat niin kauan kuin farssi vislataan ulkoa poikki!!!!

Huom!Tuollaiset "Keenistä enkeleitä"-teoriat voidaan myös "käntää nurin" ja katsoa kyseessä sellainen ... erästä "Herra Suupakkia" (vapaasti lainatakseni) "alemman väen Keeni-perversio" ("jonka leviamistä yhteiskunnassa ei saisi suosia"...):

http://nakokulma.net/index.php?topic=8180.msg248134#msg248134


riittinen 14.01.2013 14:52

Ennen hyvin viehättävä huippu-urheilija, näyttelijä Manuela "Manu" Bosco esiintyy tuon homman taholta YLE:n AamuTV:ssa, ja mainostaa enkelihoitojaan... Ei ihan ensimmäiseksi tule kyllä mieleen lähteä kokeilemaan, vaikka kaikenlaista kremppaa ja sydänkipuakin onkin esiintynyt...


http://www.utu.fi/fi/Yliopisto/johto/kansleri/Sivut/home.aspx

http://nakokulma.net/index.php?topic=8695.msg240945#msg240945

Vanha Aatami 15.01.2013 16:29

Miksi tutkijat eivät ole teologisesta tiedekunnasta?

VA. "


riittinen 15.01.2013 17:23


Lainaus käyttäjältä: Vanha Aatami - 15.01.13 - klo:17:29

Tämä on olevinaan "luonnontiedettä".

Tosin "tutkimuksen" johtaja puhui YLEssä kuin kyse olisi tavallisesta teologisesta uskonnollisten kokemusten tunnustamisesta ja kartoittamisesta, ja hän saattaa siihen tietysti sellaisen osuuden tehdäkin.

Mutta sitten tulee sitä muuta.

Kun teologiaa ja luonnontiedettä on sekoitettu, on yleensä ollut kysymyksessä jompi kumpi seuraavista:

1.  On tutkittu uskovaisia, ja saatu "tulos", että he ovat "hulluja", (Ja tutkija on ollut ateisti, esimerkiksi filosofi.)

2,  On etsitty ja tutkittu mielisairaita, ja sitten saatu "tulos", että he ovat "tavallisia normaaleja uskovaisia". (Tutkijakin uskovainen)

Tällä "normalisoidaan" harhatkin, kuten ennen on jossakin määrin tehty uskonnoissa (ja niitä on myös tuotettu tarkoituksella), ja tullaan väärään johtopäätökseen, että "mitään terveysongelmaa ei olekaan olemassa", esimerkiksi lapsilla.

Tuo on nyt sen näköistä touhua just myös YLEn taholta (eikä ole ensimmäinen ker- ta!), että se pitäisi vislata poikki, ennen kuin niitä rumihia rupeaa tosissaan tulemaan. Tässä oli joka ainakin yksi henkilö näkyvästi mukana,joka on yrittänyt itsemurhaakin. Eikä syynä ole ollut, että hänellä olisi varmastikaan mennyt ulkoisesti huonosti.

Juntti 16.01.2013 13:06

Ehkä heillä on muita,tärkeämpiä projekteja. 500 vuotta sitten Euroopan yliopistojen teologisissa tiedekunnissa mietittiin ankarasti, onko kastemaljaan hukkunut hiiri tullut kastetuksi. Joku tuonkin tutkimuksen rahoitti.

kuriiri 16.01.2013 15:52

Siihen aikaan tuota tutkimusta ei edes jälkeenpäinkään nimitetty nollatutkimukseksi. Tutkijaa voisi yleisesti ottaen periaatteessa kutsua myös etsiväksi. Tapahtumille ja olemisille halutaan etsiä ja löytää todisteita.

Todisteiden oikeassa olemisista ei tutkija/etsivä saisikaan itse tehdä lopullista pää- töstä, sen tulisi tehdä ulkopuolinen instanssi.Pavlovinkin tutkimusten loppupäätelmät piti kääriä poliittiselta puolueelta saadun käärepaperin sisään.

 - Uumoilen

Ainakaan ne eivät saaneet näyttää erilaiselta, kuin puolueen linja oli.

Vanha Aatami 16.01.2013 17:51

Tämä nyt oli helppo kysymys - selkeä uppokaste. Vaikeampi on yleinen tapaus ja teologinen pulmakysymys, että kun hiiri syö siunatun ehtoollisleivän saako hiiri an- teeksi syntinsä, mm. synnillisen ja hillittömän sukupuolielämänsä ja pääseekö näin Taivaaseen....

Totta Mooses,
VA.

kuriiri 17.01.2013 11:43

Lainaus käyttäjältä: riittinen - 02.01.13 - klo:08:44

 "Luonnontieteellistä enkelitutkimusta" Turun yliopistossa "Akatemian" rahoilla..


Ihan lyhykäisesti näin. Mielestäni tuota kaikkea voi nimittää yhteisellä nimittäjällä, se on yhtä kaikki ns. Perustutkimusta.

Se antaa tutkijoilleen, siis koko ryhmälle jonkinlaisen Perustulon

Sen päälle voi tehdä yksityisille sektoreille jonkinlaista muuta tutkimustyötä siinä si- vussa, ns keikkahommaa yrittäjänimikkeellä, mutta se ei ole Perustutkimusta, voisiko sitä nimittää yksinkertaisesti Lisäarvotutkimukseksi

Lisäarvotutkimuksen palkkiot kuuluvat suoraan arvonlisäveron piiriin, niistä on maksettava 23 % arvonlisäveroa. Perustutkimuksen perustulo tutkijoilla ilmeisesti verotetaan normaalisti tuloveroprosentin mukaan

riittinen 17.01.2013 13:01

Minä nimittäisin tuota enemmän perushuijaukseksi. (Minulla on paha tapa kirjoitta pers, kun tarkoitan perus, mutta onneksi täälä voi korjata, jopa minunkin kotikoneellani.)

Perustutkimus kuuluu nimittäin tieteen piiriin, ja tieteen piirissä tutkimuksella pitää olla objektiivinen kohde, ainakin sellainen pitää viimeistään tutkimuksen edetessä tulla osoitetuksi.

Enkelikäsitystutkimuksilla sellaista aidosti objektiivista kohdetta ei ole, itse "enkelitutkimuksista" puhumattakaan...


Vanha Aatami 17.01.2013 16:49

Lainaus käyttäjältä: riittinen - 17.01.13 - klo:14:01

Perustutkimus kuuluu nimittäin tieteen piiriin, ja tieteen piirissä tutkimuksella pitää olla objektiivinen kohde, ainakin sellainen pitää viimeistään tutkimuksen edetessä tulla osoitetuksi.

Enkelikäsitystutkimuksilla sellaista aidosti objektiivista kohdetta ei ole, itse "enkelitutki-muksista" puhumattakaan...


Voimmehan toki uskoa ja rukoilla tutkimuksen onnistumisen puolesta. Parhaassa tapauksessahan tieteelliset tulokset ylilonnollisista, jumalallisita kokemuksista saattavat jouduttaa pappiskoulutksen lopettamista yliopistoissamme.

Voihan angelit,
VA.



riittinen 17.01.2013 18:54

Hmmmm.... Että "niitä ei sittenkaan olkaan lainkaan, kappas vaan ja hupsista!"

Jotenkin kun katson tuota Puskan naamaa en kuitenkaan usko, etä julkistettaisiin tuollainen tutkimustulos...

Ja tätä kritisoitaisiin sillä, että "enkelit eivät vain katso asiakseen esiintyä Turun yliopiston ympyröissä"...


Keskustelua:

Liityivätkö Leila ja Atte Kalevan terroristipsykologian tutkimukset "keenienkeliteorioihin"....

Lainaus: Risto Koivula , 21.04.2013 17:21:40, 370324

Lainaus: Risto Koivula , 25.02.2013 19:36:42, 369046
Lainaus: JuhaHuuhaa, 25.02.2013 15:22:52, 369031

helda.helsinki.fi/handle/10138/38201

Näyttäisi olevan hölynpölyä "ydintietoineen", jollaista ihmisellä ei todellisuudessa ole.

" In line with the notion that the basis of PSMS beliefs lies in biases in intuitive pro- cessing, the beliefs and core knowledge confusions were more common among those people who had an intuitive thinking style, and asking people to respond quickly increased their acceptance of the confusions. "

Lähteenä pitkä rivi Lindemania:

Lindeman, M. (2011). Biases in intuitive reasoning and belief in complementary and alternative medicine. Psychology & Health, 26, 371–382.
Lindeman, M., & Aarnio, K. (2006). Paranormal beliefs: Their dimensionality and correlates. European Journal of Personality, 20, 585–602.
Lindeman, M., & Aarnio, K. (2007). Superstitious, magical, and paranormal beliefs: An integrative model. Journal of Research in Personality, 41, 731–744.
Lindeman, M., Cederström, S., Simola, P., Simula, A., Ollikainen, S., & Riekki, T. (2008). Sentences with core knowledge violations increase the size of N400 among paranormal believers. Cortex, 44, 1307–1315.
Lindeman, M., Riekki, T., & Hood, B. M. (2011). Is weaker inhibition associated with supernatural beliefs? Journal of Cognition and Culture, 11, 231–239.
Lindeman, M., & Saher, M. (2007). Vitalism, purpose and superstition. British Journal of Psychology, 98, 33–44.
Riekki, T., Lindeman, M., Aleneff, M., Halme, A., & Nuortimo, A. (in press). Paranormal and religious believers are more prone to illusory face perception than skeptics and non-believers. Applied Cognitive Psychology.

Supervisor Docent Marjaana Lindeman, PhD
Institute of Behavioural Sciences
University of Helsinki, Finland

Reviewers Professor Jari Hietanen, PhD
School of Social Sciences and Humanities
University of Tampere, Finland

Professor Emeritus Pekka Niemi, PhD
Division of Psychology
Department of Behavioural Sciences and Philosophy
University of Turku, Finland

Opponent Assistant Professor Will M. Gervais, PhD
Department of Psychology
University of Kentucky, KY, USA

Puuta heinää.


Vastaväittäjä Gervais on täysi puupää:

www2.psych.ubc.ca/~ara/Manuscripts/Gervais%20Willard%20Norenzayan%20Henrich%202011%20RELIGION.pdf

Marc Hauseria heti kättelyssä...

Sekä "väitöskirjassa" että vastaväittäjän tuotannossa ovat keskeisen lähteen asemassa tämän artikkelin tekijät:

www2.psych.ubc.ca/~ara/Manuscripts/AtranNorenzayanBBS.pdf


Scott Atran is Director of Research (CNRS) at the Institute Jean Nicod in Paris and Adjunct Professor of Psychology at the University of Michigan. He received his Ph. D.in Anthropology from Columbia University.His research in Mesoamerica concerns universal and culture-specific aspects of biological categorization and reasoning and environmental decision making. He is currently interviewing Jihadists in the Middle East, ex-ploring the limits of rational choice and the role of sacred values among suicide terrorists.

Ara Norenzayan is Assistant Professor of Psychology at the University of British Columbia. He was named an Early Career Scholar at the Peter Wall Institute of Advanced Studies in Vancouver, Canada in 2002 – 2003. The author of over 15 publications in the area of social and cultural psychology,he received his Ph.D. in Psychology from the University of Michigan in 1999. His interests include cognition across cultures, the psychological foundations of culture, and religious cognition.


In every society,1 there are

1. Widespread counterfactual and counterintuitive beliefs in supernatural agents (gods, ghosts, goblins, etc.)

2. Hard-to-fake public expressions of costly material commitments to supernatural agents, that is, offering and sacrifice (offerings of goods, property, time, life)

3. Mastering by supernatural agents of people’s existential anxieties (death, deception, disease, catastrophe, pain, loneliness, injustice, want, loss)

4. Ritualized, rhythmic sensory coordination of (1), (2), and (3), that is, communion (congregation, intimate fellowship, etc.)

In all societies there is an evolutionary canalization and convergence of (1), (2), (3), and (4) that tends toward what we shall refer to as “religion”; that is, passionate com- munal displays of costly commitments to counterintuitive worlds governed by super-natural agents. Although these facets of religion emerge in all known cultures and animate the majority of individual human beings in the world, there are considerable individual and cultural differences in the degree of religious commitment.

The question as to the origin and nature of these intriguing and important differences we leave open.

This theoretical framework drives our program of research. 2

The framework is the subject of a recent book (Atran 2002a). Here, a more compre-hensive set of experi-mental results and observations is introduced to support integ-ration within an evolu-tionary perspective that envisions religion as a converging by-product of several cognitive and emotional mechanisms that evolved for mundane adaptive tasks (for somewhat similar, independently researched, views of religion as an emergent by- product of numerous domain-specific psychological mechanisms, see Boyer 2001; Kirkpatrick 1999b).
... "

Nyt herää vakava kysymys SUOPOlle, Suomen armeijalle ja presidentti Niinis-tölle: Liittyivätkö ja miten Jemenin panttivankien Atte ja Leila Kalevan "terroristipsy-kologian tutkimukset" Turun "yliopistossa" Helsingin ja Turun yliopistojen Keenienkeli-perseilyihin???!!!

www.iltalehti.fi/uutiset/2013051017001681_uu.shtml "

Jos liittyivät, niin kaappauksen takana saattoi olla keitä tahansa, myös tahoja, joiden intressissä EI OLE Al-Qaida- ja "peilineuroni"terroristien yhteistyö ainakaan enem- pää kuin sitä jo tapahtuu Kavkaz-centerin ja Hautalan kautta: Mossasdista CIA:an ja FSB:en.


Lainaus
Uskomatonta on,että NATO näyttää jossakin määrin todella uskoneen tuohon "sosio- biologiaansa" vaikkapa "potentiaalien terroristien tunnistamissa" jollakin aivokuvan- tamisella tai mahdollisesti vaikka sukulaisten perusteella... Eipä usko enää...



http://hameemmias.vuodatus.net/lue/2014/07/turu-tiaret-ulkomaalaisille-puoskari-psykologiaa-veronmaksajien-rahoilla

http://keskustelu.skepsis.fi/Message/FlatMessageIndex/372711?page=7#373094

http://keskustelu.skepsis.fi/Message/FlatMessageIndex/369031?page=1#370324

http://keskustelu.skepsis.fi/Message/FlatMessageIndex/369031?page=1#369046

http://keskustelu.skepsis.fi/Message/FlatMessageIndex/381775?page=1#381775


PS: Haistapaskantieteilijät (bullshit scientist), tässä Sam Harris ja Atran sekä välilli- sesti Aram Norezayan, jota molemmat ryöpyttävät, tappelevat perkeleesti myös keskenään, tässä tapaukasessa jihadismin alkuperästä ja psykologiasta.


Totuuden paljastaminen ei ole tehtävänään vaan sen piilottaminen: että JIHA- DISMI ON LÄHTENYT NATON "IDEOLOGIASUNNITTELUN" LAPASESTA "ID- kreationismin" varianttina, joka olisi muka "vastakkainen marc hauserilaiselle "evoluutiopsykologialle".... Kaikkien noiden kolmen mielestä "uskonto lähtee Keenistä" (mukamas...), mutta erimielisyys koskee mm., MITÄ JA MITEN SIELLÄ "AJATTELEVASSA USKONTOKEENISSÄ" muka on...

https://evolution-institute.org/article/here-he-goes-again-sam-harriss-falsehoods/

http://www.telegraph.co.uk/news/science/science-news/3341166/Harvards-baby-brain-research-lab.html